Isnin, 25 April 2011

ANAKKU YANG PERTAMA!



 

Anakku Muhammad Idzham adalah anakku yang pertama telah dilahirkan pada 31 Januari 2001 di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) Kuala Lumpur melalui pembedahan.  Aku dimasukkan ke hospital pada 29 Januari 2011 jam 10.00 malam kerana telah ada tanda-tanda untuk melahirkan anakku.   Sampai sahaja aku di sana, aku terus dibaringkan di atas katil, sementara menunggu doktor datang.  

Tiba-tiba berderau darahku melihat darah yang begitu banyak di atas lantai  sebelah katilku.  Aku tidak dapat melihat siapakah insan di sebelahku kerana katilku dipisahkan dengan sehelai tirai.  Apabila aku melihat darah yang begitu banyak, terus hilang sakit yang sedang aku tanggung. 

Aku tidak pasti bila waktunya, seorang doktor lelaki berbangsa benggali datang memeriksaku.  Beliau memaklumkan aku dimasukkan ke wad demi keselamatan walaupun beliau mengatakan pintu rahimku baru 2 cm dan lama lagi untuk bersalin. 

Keesokan harinya, aku berasa sungguh sihat dan aku boleh makan seperti biasa.  Jururawat telah memberikanku ubat pil untuk mempercepatkan kelahiran.  Jam 6.00 petang,  kesakitan sudah terasa di pinggang dan juga di ari-ariku.  Semakin lama aku merasa semakin kuat kesakitan itu.  Aku memaklumkan

Read More

Tiada ulasan:

Catat Ulasan